Saturday, 22 December 2007

Congoballs-up in the International Herald Tribune

It's a little cruel to bring attention to those modest but honest corrections published in the International Herald Tribune but some do make me smile.

Take this one for example, from last Wednesday's IHT.

An article Thursday about growing violence in eastern Congo carried a dateline that misstated (my emphasis) the name of the nation. The article was reported from Sake, which is in Congo, the former Zaire, and not its western neighbor, the Congo Republic.

Note to Copy Editors: must do better
Note to Foreign Correspondents: must know name of country I am reporting from.

No comments: